♡ Μπολονέζ Pie ♡

{ Πάντα φτιάχνω γεύσεις και συνδιασμούς που λιμπίζομαι και τρέχουν τα σάλια μου με το που θα τις σκεφτώ! Είναι το κριτήριό μου και το ακολουθώ ενστικτωδώς...αυτή είμαι! Αυτή τη πίτα με γέμιση μακαρόνια με κιμά και μοτσαρέλα  τη λατρεψα και φυσικά τη μοιράζομαι μαζί σας γιατί δεν είμαι μοναχοφαγού! Είναι πολύ απλή στην εκτέλεσή της και μπορεί να σταθεί σε ένα τραπέζι και να κερδίσει τις εντυπώσεις! Φτιάχτε τη και μη μου ξεχάσετε το μοσχοκάρυδο στον κιμά...τον κάνει πιο ταξιδιάρικο! Επίσης βάλτε ότι μακαρονικό θέλετε εσείς...!}












Υλικά για τη ζύμη (για ένα τσέρκι 26 εκ. διάμετρο) :

▪ 1 κεσεδάκι γιαούρτι 2%
▪ 1 κεσεδάκι (το ίδιο του γιαουρτιού) σπορέλαιο
▪ 1 πρέζα αλάτι
▪ 350 γρ. φαρινάπ

Εκτέλεση για τη ζύμη:

Αρχικά ετοιμάζω τη ζύμη για τη βάση. Σε ένα μπολ ρίχνω το γιαούρτι, το αλάτι και το σπορέλαιο και τα χτυπάω καλά με το σύρμα να ομογενοποιηθούν. Στη συνέχεια ρίχνω λίγο λίγο το αλεύρι πλάθοντας μέχρι να γίνει ένα μαλακό και λαδένιο ζυμαράκι που δε κολλάει στα χέρια. Παίρνω το ταψάκι και στρώνω με κομμάτια ζύμης "μπαλώματα" τη ζύμη καλύπτοντας το πάτο και τα πλαινά για να κρατηθεί μέσα η γέμιση.




Υλικά για τη γέμιση:


▪ 400 γρ. βρασμένα μακαρόνια (Νο5)
▪ 200 γρ. τριμμένη μοτσαρέλα
▪ 300 γρ. μοσχαρίσιο κιμά
▪ 1 μικρό ξερό κρεμμύδι, καθαρισμένο και κομμένο σε λεπτά φετάκια
▪ 1/2 φλ. καφέ λάδι
▪ 1 κ.σ. γεμάτη πάστα ντομάτας
▪ 2 ντομάτες στο χοντρό του τρίφτη
▪ 1 πρέζα ζάχαρη
▪ αλάτι-πιπέρι
▪ 2 κούπες νεράκι (ίσως χρειαστεί και παραπάνω κατά τη διάρκεια του βρασμού)
▪ 1/2 κ.γλ μοσχοκάρυδο



Εκτέλεση για τη γέμιση:

Βράζω τα μακαρόνια (θα χρειαστώ 200 γρ. βρασμένα), τα ανακατεύω με τα 150 γρ. μοτσαρέλας και τα αφήνω στην ακρη για μετά. Τα 50 γρ. μοτσαρέλας τα κρατάω για να πασπαλίσω από πάνω στο τέλος τη πίτα μου.

Τώρα πάμε στον κιμά. Σε μια φαρδιά και ρηχή κατσαρόλα ρίχνω το λαδάκι, να ζεσταθεί. Έπειτα ρίχνω το κρεμμύδι να μαραθεί σε μέτρια φωτιά. 

Μόλις το κρεμμύδι μαλακώσει ρίχνω το κιμά και τον πατάω καλά με τη ξύλινη κουτάλα να τσιγαριστεί και να διαλυθεί. Ανακατεύω μέχρι να τσιγαριστεί καλά. Έπειτα προσθέτω τη πάστα ντομάτας και την ανακατεύω με το λαδάκι στο πάτο της κατσαρόλας, να καβουρντιστεί και να βγάλει τα αρώματά της. Αμέσως μετά προσθέτω τη τριμμένη ντομάτα, μια πρέζα ζάχαρη και το νεράκι. Σιγοβράζω (εμένα το μάτι της κουζίνας μου φτάνει μέχρι το 9 και το έβαλα στο 5) για περίπου 30'-35' το κιμά, να μείνει με λίγο ζουμάκι (όπως τον φτιάχνετεγια τα μακαρόνια δηλαδή), όχι εντελώς στεγνό. Κανα τέταρτο πριν το σβήσω ρίχνω αλατοπίπερο και το μοσχοκάρυδο. Έτοιμη.


Συναρμολόγηση:

Στο ταψί που έχω απλώσει τη ζύμη αδειάζω μέσα τα μακαρόνια που έχω ανακατέψει με τη μοτσαρέλα. 



Έπειτα απλώνω από πάνω το κιμά και τέλος πασπαλίζω με την υπόλοιπη μοτσαρέλα.



Κλείνω το ζυμάρι περιμμετρικά προς τα μέσα 2-3 εκ. ίσα ίσα. Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 180° στον αέρα για 30' μέχρι να ροδίσει. 


Σχόλια

Best Sellers